Jaké paměťové techniky lze využít při studiu VŠ?
Některé komplikované informace se stále mohou zdát nemožné k zapamatování, protože se prostě nepodobají ničemu, co už znáte. Nastal čas použít některé užitečné paměťové techniky.
Je třeba poznamenat, že i když je použití různých paměťových technik obvykle velmi snadné, musíte mít na paměti dvě věci. Za prvé, pokud si vyhledáte některé již existující paměťové pomocníky, nemusí vám fungovat, protože představivost každého je jiná. Za druhé, ve většině případů si musíte vymyslet vlastní, což se zdá jako práce navíc, ale věřte nám – ve skutečnosti šetří čas a energii.
Co jsou mnemotechnické pomůcky?
Mnemotechniky nejspíš znáte, protože spousta z nich se objevuje v dětských říkankách. Mnemotechnické pomůcky používají podněty a snímky jako nástroj ke kódování informací, které by bylo jinak velmi obtížné si zapamatovat, jako je určitá sekvence faktů nebo seznam zdánlivě náhodných věcí. Díky tomu, že takové informace budou hravější a smysluplnější, zjistíte, že je najednou snadné zapamatovat si je.
Možná znáte slavnou mnemotechnickou pomůcku pro zapamatování počtu dní v každém měsíci, které by jinak bylo obtížné si zapamatovat. Je zde velká šance, že stále nevíte, kolik dní má každý měsíc, takže se nestyďte a vygooglujte si to.
Co jsou hravé asociace?
Další technikou, kterou můžete použít k posílení paměti, jsou hravé asociace. Opět, existuje několik velmi dobrých, které již existují, které můžete hned použít, jako když si zapamatujete, že gram tuku obsahuje devět kalorií ( I tlustá kočka má devět životů. ), ale ve většině případů si budete muset přijít na své vlastní, který vyhovuje konkrétnímu studijnímu materiálu, který se učíte.
Tip: Někdy ani mnemotechnické pomůcky nebudou k ničemu. Speciálně když jste vše nechali na poslední chvíli. Pokud potřebujete odevzdatkvalitní bakalářskou práci, využijte možnosti vypracování podkladů bakalářské práce na zakázku. Anonymně, rychle a od profesionálů v oboru!
Věnujte nějaký čas vytvoření dobré asociace paměti, protože ty obyčejné prostě nefungují. Cílem je, aby to bylo co nejživější ve vaší mysli, aby bylo doslova nemožné zapomenout.
Pomocí vizualizace propojte jinak suché informace na stránce v učebnici s nějakým mentálním obrazem. Stejně jako čtete beletrii a představujete si, jak postavy a situace vypadají, zapojte sílu své představivosti.
Představa, kterou vytvoříte, by neměla být nudná, měla by být neobyčejná a klidně hloupá, pokud to pomůže. Vzpomeňte si na všechny ty hloupé reklamy, které prostě nemůžete dostat z hlavy. Vtipné, hloupé, neobvyklé. Přemýšlejte o tom, jaké asociace s jinými věcmi mohou mít informace, a využijte toho. Hrajte si se slovy, nebojte se používat rýmy.
Závěrem…
Určitě existuje více paměťových technik – některé jednoduché, jiné složitější – jako vytváření myšlenkových paláců , které jsou nyní docela známé díky nejnovější adaptaci televizního pořadu Sherlocka Holmese (vygooglete si). Používejte to, co vyhovuje vašemu stylu učení, experimentujte s různými metodami.